Amore Vincit Omnia

Alla inlägg den 13 mars 2010

Av sandra lindskog - 13 mars 2010 16:20

sitter och badar fotbad och gör manekyr på naglarna,lite senare ska vi göra tackos och sen blir det tv tittande eftersom att det är melodifestivalen,och det missar jag inte.

nagellacket som jag ska använda är ljusblått och jättefint,funderar på

om jag ska ha något mönster på men vet inte vad som

blir bäst.


bilder från idag kommer upp lite senare,är inte nöjd med designen på bloggen heller,fixar den till veckan får det bli.


kram på er.  

Av sandra lindskog - 13 mars 2010 11:20

 Meditation

Sitt upprätt på en stol eller på golvet (gärna på en kudde) med benen i kors. Blunda och försök fokusera dina tankar på din andning. Låt alla andra tankar flyta förbi. Målet är att finna total stillhet och vila och inte tänka, vilket är mycket svårt. Det är viktigt att andas djupt och lugnt, in och ut genom näsan. Övningen tar cirka 20 minuter




yoga1-136699-241962_368
Foto: Iris Tiitto

1. Armsvängning

Ställ dig upprätt, med fötterna i höftbredd och rotera överkroppen och huvudet från höger till vänster medan underkroppen hålls stilla. Andas in när du börjar rotationen och andas ut med ett ”Hah” när du avslutar den till vänster om kroppen. Låt armarna svepa med. (Se bilden till höger.)

Av sandra lindskog - 13 mars 2010 11:14

     



     

Av sandra lindskog - 13 mars 2010 11:00

Har inga planer idag tror jag,men ikväll blir det tackos(melodifestivalmat)sen blir det att kolla på finalen av melodifestivalen som är i globen.

Hejar på anna och darin.

sen efter melodifestivalen blir det att antingen kolla på brotskåd försvunnen eller the wedding singer,får se vad det blir.Har också chipps och läsk tills

ikväll.Men tror faktiskt att jag ska städa ur min garderob och fixa lite så det blir ordning och reda.sen måste jag fixa bland räkningarna,som jag hatar.

imorgon är det sista dagen som man är ledig,sen blir det att fortsätta min praktik på klockargården(så roligt).vill inte tillbaks till skolan sen...................,

men får se hur det går,har gjort ett kort till dom på klockargården som

dom ska få den sista dagen som jag är där

och dom ska få en till sak också men det är en hemlis,så det berättar jag inte,min lärare ska komma till min apu platts på måndag och jag hoppas att det går bra men känner att det kommer att bli jobbigt,hoppas att jag

får vg eller mvg,annars blir jag helt förstörd,besviken,ledsen och jävligt arg.Förlåt att jag svär,men måste.

Har inte så mycket mera att skriva om nu,men tängte lägga ut en yoga övning som jag tycker är jättebra.


ha en bra lördag/kram

;♥ ;♥

Hej och välkommen till min blogg,jag heter Sandra Lindskog och bor i min underbara lägenhet tillsammans med mina 2 katter  Nisse 13 år ;♥, och Max 10 år ;♥ .

 

Har plattfot och har opererat båda  fötterna ,nu har jag fått problem igen med ena foten och det blir kanske operation igen.

Följ min resa och mina stora intressen som är mina katter,fotografering,inredning,pyssla mm.

 

 

 

 

;♥ ;♥

-

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

-

-


Ovido - Quiz & Flashcards