Amore Vincit Omnia

Alla inlägg den 12 december 2010

Av sandra lindskog - 12 december 2010 11:55

I dag blir det att åka till lägenheten och vara där tills på Torsdag för då ska några av mina syskon ha julkonsert,så då blir det att kolla på det.

Ska måla naglarna lila,skulle egentligen gjort det igår men andra saker kom ivägen,så då blir det idag istället.


Ha en bra dag alla!!!vi hörs när vi hörs...

Av sandra lindskog - 12 december 2010 11:52

1.
Midvinternattens köld är svår
tio små nissar i djupsnön går
Rävsax gömd under skynke vitt
knipsar nisse av på mitt.
Livsanden snabbt för honom tryter
snart i eget blod han flyter.

2.
Nio små nissar i midnattstimma
traskar fram i månljusstrimma.
Ugglan hoar från sitt näste
istapp faller tyst från fäste.
Nisse spetsas utav tappen,
nisse ligger död på trappen.

3.
Utanför dörren står gröten och ångar,
åtta små nissars intresse den fångar
Under stigande hunger fatet de nalkar,
en stackars tomte på kanten halkar.
Han sliter, han kämpar, han svettar sig blöt,
men sjunker likväl i kvicksandslik gröt.

4.
Många springor stugan har,
där sju små nissar in sig tar.
Katten som bak dörren ruva
slukar nisse med hull och luva.
Resterna av tomtehand
suger Misse bort från tand.

5.
Sex små nissar mot julbordet ila,
snabbt dom uppför bordet kila.
När sista tomten över kanten hasar
han greppet tappar och nedåt rasar
Faller nedåt likt ett lod,
mattan röd av tomteblod.

6.
Tomtar fem i väldig iver
springer runt ty hungern river.
Nisse snubblar på sitt skägg,
faller rakt på knivens egg.
Lilla nisse stackars saten,
rinner ut i sillsalaten.

7.
Fyra nissar har festat på sill
och nu törsten släcka vill.
Mot glöggen de ilar i samlad tropp,
och tar sig drycken i varsin kopp.
Ner faller nisse i glögghet hav.
Likt en skållad mandel hans skinn faller av.

8.
Tre små tomtar i granen svingar
mellan ljus och änglavingar.
Nisse sig för nära vågar,
snart han står i ljusan låga
Doftar snart likt vidbränd stek.
ångrar då sin ystra lek.

9.
Två små tomtar kring sig tittar
då en smällkaramell de hittar.
Ner på denna nisse hoppar,
men för detta den ej stoppar
i tak, på golv, på gardin med frans
finns nu nisses hjärnsubstans.

10.
Husbonn stiger upp i natten
för att kasta lite vatten.
Under husbonns tunga toffla,
nisse blir till krämig våffla.
Snön ligger vit lite här och var,
inte en jävla tomte finns kvar. 

Av sandra lindskog - 12 december 2010 11:49

När tredje ljuset brinner,
vi juleklappar syr
och vi bakar kakor
och har ett fasligt styr.

;♥ ;♥

Hej och välkommen till min blogg,jag heter Sandra Lindskog och bor i min underbara lägenhet tillsammans med mina 2 katter  Nisse 13 år ;♥, och Max 10 år ;♥ .

 

Har plattfot och har opererat båda  fötterna ,nu har jag fått problem igen med ena foten och det blir kanske operation igen.

Följ min resa och mina stora intressen som är mina katter,fotografering,inredning,pyssla mm.

 

 

 

 

;♥ ;♥

-

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

-

-


Skapa flashcards